PDA

Επιστροφή στο Forum : Ακαμψία αμαξώματος.



Sn7per
01-06-09, 04:59
Εχω μια απορια. Πως επιδρα η ακαμψια του αμαξωματος κατα την οδηγηση και πως την καταλαβαινουμε.. ?


Επισης εχω ακουσει κατι τρελες ιστοριες για αυτοκινητα που οταν σηκωθει η μια ροδα μονο (σε σκαλοπατι πχ) δεν κλεινει η πορτα κλπ...

(Δε το εχω δοκιμασει ακομα στο Stilo μου φυσικα.)


Το Stilo μας σε ακαμψια τι θεση εχει στον ανταγωνισμο ξερουμε ?




Υγ. Ειδα οτι δεν υπαρχει παρομοιο θεμα οποτε ειπα να κανω την αρχη...

canonis
01-06-09, 06:34
Καταλαβαίνω τι σημαίνει αλλά δε θα μπορέσω να στο εξηγήσω γι'αυτό βρήκα μια σελίδα που ίσως σου λύσει κάποιες απορίες.

http://frikipaideia.wikia.com/wiki/Μεταβολή_Ψευτοδυναμικής_Ικανότητας_Αυτοκινήτου

Πρώτη είναι πάντως η Alfa Romeo Brera και απ'ότι διάβασα οι Ιταλοί κατέχουν κορυφαίες θέσεις!

Sn7per
01-06-09, 07:23
Κανε και ενα κοπο να το διαβασεις αν θελεις :P

Η σελιδα που παρεθεσες κοροιδευει τους Ιταλους χαχΑΧΑΧαχΑΧΑχαΧΑ



Έκτος από την στρεπτική ακα-μψία η οποία εξετάζεται σε αυτό το λήμμα, οι Ιταλοί έχουν βρει τις εξής ακα-μψίες.

Οδηγική Αίσθηση (???)

Ψυχή του Αυτοκινήτου (????)

Διατμητική ακα-μψία (το κατά πόσο θα μεταβληθεί το μήκος του αυτοκινήτου
κατά τη διάρκεια απότομης επιτάχυνσης, ευρύτερα γνωστή ως 0-100.)

Εφελκυστική ακα-μψία (το κατά πόσο θα μεταβληθεί το μήκος του αυτοκινήτου όταν το σέρνει ο γερανός)

και βαρυτική ακα-ΜΨΙΑ (φαινόμενο παχυσαρκίας των αυτοκινήτων που μαστίζει ιδιαίτερα τα ιταλικά αυτοκίνητα νέας γενιάς)

Ιστορική ακαμψία (βάσει της ιστορίας της φίρμας)

Αγωνιστική ακαμψία (όταν έχεις συμμετάσχει σε αγώνες, είσαι πιο άκαμπτος)

Κληρονομική ακαμψία (η ευγενής καταγωγή αυξάνει την ακαμψία=αξίωμα)

Εχει και πολλα ακομα χαχαχαχαχαχα

Sn7per
01-06-09, 09:17
Πιστευω το abarth εχει Ιστορικη ακαμψια (βασει της ιστοριας της φιρμας) ΚΑΙ Κληρονομικη ακαμψια (η ευγενης καταγωγη αυξανει την ακαμψια=αξιωμα)...

andreasL
01-06-09, 10:44
προσεξε μήπως στο τέλος έχουμε καμία οσφυοκαμψία!!!:D:D:D

παντελης
01-06-09, 15:08
η ακαμψια του του πλαισιου ειναι πολυ συμαντικη απο αυτη ξεκηναμε και βλεπουμε κατα ποσο στιβαρο ειναι ενα αυτοκινητο
οι κατασκευαστες μπορουνε να φτιαξουνε το απολυτο πλαισιο ομως αυτο δεν θα ηταν δινατον να οδηγηθει .ενα πλαισιο πρεπει να εχει την ακαμψια που χριαζετε οστε να δουλεβουνε μαζι του η γεωμετρια των αναρτησεων και να εχει ως επακολουθο την σωστη αισθηση στον οδηγο ο οποιος να μπορει να το αξιοποιησει στο επακρο.
η ακαμψια αν δε κανω λαθος μετριετε σε Rad/ιντζα τετραγωνηκη αν θυμαμε καλα.
ενα πολυ ακαμπτο σασι για να κινητε σφαιρα θελει πολυ καλη αναρτηση ενα ποιο μετριο σασι θελει λιγοτερο απετητηκες αναρτησεις και στο δρομο θα εχει περιπου την ιδια αισθηση μονο στη πιστα θα φαινοντε τα πλεωνεκτηματα και τα μειονεκτηματα.
το δικο μας σασι ειναι πανω απο το μετριο ελαχιστα ομως κατω απο το απολυτο γιαυτο το λογο με μια καλη αναρτηση μεταμορφωνεται σε τερας εντως και εκτος πιστας εχωντας τις περισοτερες φορες πολυ λιγοτερη δυναμη απο τον ανταγωνησμο .(και τα καταφερνει μια χαρα)

Sn7per
02-06-09, 03:32
Κατά τη σύντομη επαφή μας με το Stilo στους δρόμους της Βαρκελώνης, το ιταλικό μικρομεσαίο μάς άφησε θετικές εντυπώσεις. Ένα από τα βασικότερα πλεονεκτήματά του είναι ο υψηλός βαθμός ακαμψίας του αμαξώματος, κάτι που οφείλεται στην ολοκαίνουρια πλατφόρμα της Fiat, την οποία η ιταλική εταιρεία πρόκειται να χρησιμοποιήσει μελλοντικά σε αρκετά μοντέλα της.




http://www.in.gr/auto/parousiaseis/in_Fiat_Stilo_092001_01.htm

Sn7per
02-06-09, 03:58
"Λοιπόν, οι μπάρες θόλων βελτιώνουν όντως τη στρεπτική ακαμψία και την αίσθηση/απόκριση του τιμονιού. Προσοχή όμως! Υπάρχουν περιπτώσεις στις οποίες είναι απολύτως περιττές, π.χ. όταν οι θόλοι των αμορτισέρ είναι πάρα πολύ κοντά στο διαχωριστικό τοίχωμα μεταξύ χώρου επιβατών και χώρου κινητήρα ή όταν το πλαίσιο είναι ήδη αρκετά άκαμπτο (π.χ. Peugeot 307, FIAT Stilo, Ford Focus, Renault Clio & Megane, Audi A3)."


Μονο καλα λογια βλεπω παντως...

saolin
03-07-09, 22:08
Παιδιά επειδή σας ακούω να μιλάτε συνεχώς για αυξημένη ή μειωμένη ακαμψία να σας πω πως απλά αυτό δεν υπάρχει.

Δεν υπάρχει ούτε περισσότερη, μήτε λιγότερη ακαμψία. Το άκαμπτο είναι άκαμπτο, τέλος.

Η σωστή λέξη είναι δύσκαμπτο και λανθασμένα χρησιμοποιείται από τα περιοδικά του ειδικού Τύπου η λέξη άκαμπτο...

dimos47ki7
03-07-09, 22:52
ωραιο θεμα εβαλες ;)

νομιζω οτι το πιο ακαμπτο (αντε δυσκαμπτο)αμαξωμα ευρειας παραγωγης ειναι προς το παρον το RX8 χωρις ομως να ειμαι 100% σιγουρος. κι αυτο θεωρειται μεγαλη επιτυχια μιας και το rx8 δεν εχει κεντρικες κολωνες.

ο κανονας λεει οτι ενα 4θυρο αυτοκινητο ειναι πιο ακαμπτο σε σχεση με ενα 5θυρο. επισης ενα 3θυρο ειναι πιο ακαμπτο και απο τα 2. αυτο ειναι λογικο, και εχει να κανει με τα ανοιγματα που εχει το αμαξωμα για τις πορτες. φυσικα υπαρχουν εξαιρεσεις.

τα κουπε θεωρουνται τα πιο ακαμπτα κυριως λογω σχεδιασμου. ειναι πιο χαμηλα απο τα υπολοιπα, αρα οι αποστασεις αναμεσα στα βασικα δομικα του στοιχεια (αψιδες οροφης, πατωμα) ειναι μικροτερη αρα και οι κολωνες ειναι κοντυτερες και αρα πιο ανθεκτικες...

Παντελη, η μοναδα μετρησης που ανεφερες...δεν υπαρχει lol
η συνηθης μοναδα μετρησης ειναι τα Kg/degree ή Kg/rad. και ο τροπος μετρησης ειναι ο εξης. πιανουν το μπροστα και το πισω ραμφος ενος αμαξωματος στο μετρητικο μηχανημα, και τα περιστρεφουν αντιστροφα, σαν να θελουν να συστρεψουν το αμαξωμα δλδ. το αποτελεσμα δειχνει ποσα κιλα χρειαζονται για να στριψει το αμαξωμα κατα μια μοιρα (η ενα ακτινιο αν μετρανε σε rad). οσο πιο πολλα κιλα τοσο καλυτερη η ακαμψια.
εδω ειναι και μια μικρη παγιδα marketing...ενας κυκλος μετριεται σε 360μοιρες ή σε 400rad.
αν λοιπον 2 κατασκευαστες βγαλουν αποτελεσματα:
10.000kg/degree ο ενας και
10.000kg/rad
τοτε το πρωτο ειναι πιο ακαμπτο γιατι χρειαζεται την ιδια δυναμη για περισσοτερη περιστροφη.

η στρεπτικη ακαμψια δεν εχει καμμια σχεση με την ασφαλεια που προσφερει ενα αυτοκινητο σε ατυχημα, μιας και εκει λειτουργουν τελειως διαφορετικοι μηχανισμοι (ζωνες παραμορφωσης κλπ).

ουτε το σηκωμα τροχου στις στροφες (πχ rallye) δειχνει ακαμψια. απλα δειχνει πολυ σκληρη αναρτηση και μικρη διαδρομη εκτασης της αναρτησης.

στο νισσανακι της οικογενειας, την ευκαμψια την καταλαβαινα πολυ απλα βαζοντας τα δαχτυλα μου αναμεσα στο πλαισιο του παραθυρου και τον ουρανο του αυτοκινητου...οταν ανεβαινα με τον ενα τροχο σε πεζοδρομιο κλπ. ενιωθα το κενο να αυξομειωνεται. και φυσικα το τριξιμο των πλαστικων.