Για την ακρίβεια τα λάστιχα μολις είδα κατάλογο 717 λιανική..
Καλοπούλητα φίλε!!!!
Printable View
Για την ακρίβεια τα λάστιχα μολις είδα κατάλογο 717 λιανική..
Καλοπούλητα φίλε!!!!
σΟΡΥ που θα σας στεναχωρησω αλλα το 225/45/17 δεν ειναι σωστη διασταση για το στιλο. 215/45/17 είναι η σωστή αλλιώς αλλάζει το βήμα...
Μαγγες δε μου λετε... το πρωτο νουμερο 225 δεν ειναι το παχος του ελαστικου ?
Πως αλλαζει το βημα με διαφορετικο παχος αλλα ιδια διασταση κατα τα αλλα ?
Το 225 είναι το φάρδος, δλδ το κομμάτι του ελαστικού που ακουμπάει στο δρόμο.Το "45", δλδ το πάχος, είναι συνάρτηση του φάρδους. Με άλλα λόγια, ένα ελαστικό 195/55/15 έχει πιο μικρή διάμετρο από ένα ελαστικό 205/45/15...
Υπάρχει κι ένας τύπος που σου υπολογίζει διαμέτρους τροχών. Κυκλοφορούν κ πολλά προγραμματάκια γι'αυτό το λόγο, αλλά αυτή τη στιγμή ζεσταίνομαι πάρα πολύ για να καθίσω να ψάξω :):)
Λοιπον μαγκα....
Το 225 ειναι σωστα το παχος του ελαστικου αλλα...
2.15 x 45%= 96,75 βημα
2.25 x 45%= 101,25 βημα
Υπαρχει μια σχετικη λιστα που λεει οτι αν το εργοστασιο βγαζει το αμαξι με διασταση ελαστικου Χ , τοτε υπαρχουν συγκεκριμενες διαστασεις που μπορεις να βαλεις για να διατηρησεις σωστο βημα για να εχεις τις ιδιες επιδοσεις και την ιδια καταναλωση.
Αρα...
Αυτο σημαινει πως μπορεις να βαλεις και 225 αλλα δεν θα εχεις σωστη καταναλωση και βασικες επιδοσεις.
Αυτο λεω... Απο φαρδος δε χανει βημα το ελαστικο...
Οσες στροφες φερνει το ενα φερνει και αλλο...
Απλως ειναι ποιο βαρυ και σε βροχη χανει πατιναζ και και και και...
Κανω λαθος ?
Α καταλαβα οκ ΜΑΓΚΙΤΕΣ ΜΟΥ !!!
Για του λόγου το αληθές, παίρνοντας ως εργοστασιακή διάμετρο το 195/65/15, τα οι διαφορές σε κάθε διάσταση φαίνονται παρακάτω:
http://www.imageshack.gr/files/b2dko3ykyv3efqacmoxn.jpg
http://www.imageshack.gr/files/z1nawng42c4u3ndefivc.jpg
http://www.imageshack.gr/files/3j7uwjsgpmf1b8q0i70l.jpg
http://www.imageshack.gr/files/vxfcv6102r6nyylaofjr.jpg
παιδακια δεν σας προλαβενω τι λετε...
215 φορουσα πριν και ο μονος λογος που αλλαξα διασταση ειναι οτι μου το
προτεινε ο μαστορας διοτι με το 215 εβγενε λιγο εξω το καρμα τις ζαντας
ενω με το 225 βγενει το λαστιχο πιο εξω απο το καρμα τις ζαντας κι ετσι
δεν ακουμπαει και στο πεζοδρομιο π.χ...
επισης ειχα ρωτηση αν αλλαξει η συμπεριφορα του αμαξια απο επιδοσεις
καταναλωσης κ.τ.λ και μου ειπε οτι οδηγικα θα ειναι σαφως πολυ καλυτερα απο πριν...
οι επιδωσεις ιδιες οπως και η καταναλωση ιδια!
εφτασα λοιπον να τα δοκιμασω και οτι μου ελεγε ηταν σωστο.
απλα να πω κατι...η ζαντα η 17αρα τις φιατ συνηστα να φοραει 215
η δικια μου παιδια δεν ειναι φιατ και σας λεω οτι μου ελεγε ο μαστορας!
η σωστη διασταση του ειναι 225!
Μπορεί να κάνω και λάθος αλλά νομίζω δεν υπάρχει "σωστή διάσταση" της ζάντας.
Όταν ο κατασκευαστής στο δίνει με κάποιες διαστάσεις αυτές σημαίνει είναι οι "σωστές" ή ότι αυτές πληρούν τις προϋποθέσεις για κατανάλωση, επιδόσεις....
Άρα δε νομίζω να έχει σχέση το ότι δεν ήταν της Fiat οι ζάντες.
Μπορεί να κάνω και λάθος όμως...:)
δηλαδη απο 195/55/15 το εκανα 205/55/16 δειχνει 0,44 πιο γρηγορο?
αρη μπορεις να μου εξηγησεις την διαφορα?
Ο καθε ενας μπορει να λεει οτι θελει γιατι εχει το συμφερον του, εμενα τον συμφερε τον εμπορο να μου πουλησει ελαστικο πιο ακριβο αλλα μου ειπε οτι το σωστο ειναι το 215 και μου εδειξε ενα πινακα με τις αντιστοιχιες για το βηματισμο.
Οχι ομως πως δεν κανει το 225, απλα το καλυτερο ειναι το 215.
Οσο για τις επιδοσεις αν βαζαμε ενα ελαστικο με πατημα 245 θα ηταν ακομα πιο καλο?
Η λογικη απο μονη της λεει οτι με τα 100 αλογα που εχουμε εμεις, γινεται τοσο μεγαλη η επαφη ελαστικου-ασφαλτου που λογικο ειναι με τετοια τριβη να ψωφισουν 5-7 αλογα... σιγουρα ομως θα εχουμε καλυτερα κρατηματα.:)
Και επειδη χαλαμε την αγγελια τοση ωρα, δεν το μεταφερουμε αλλου αυτο το θεμα γιατι θα μας τα χωσει ο maik και θα εχει και δικιο...:)
Εκτος απο το φαρδος του πελματος (το οποιο φυσικα οσο μεγαλωνει, τοσο αυξανονται οι τριβες επομενως τοσο περισσοτερο κουραζει τον κινιτηρα) λογικα παιζει ρολο και η συνολικη διαμετρος του ελαστικου... Η δικη μου λογικη τουλαχιστον λεει πως οσο μικροτερη ειναι η διαμετρος τοσο πιο ευκολα κινουνται οι τροχοι (μεγαλωνοντας και το σφαλμα του κοντερ)...
Αν κανω λαθος διορθωστε με..
ναι οντος εχω καλυτερα κρατηματα και εχω δει διαφορες απο το 215
που ειχα πριν,εχω την αποψη οτι ειναι καλυτερες...και για ολα αυτα που
ειπες εισαι σωστος.απλα δεν ξερω με βολεψε και μου μπηκε καλυτερα
στο ματι το 225.σε εμφανιση ειναι πολυ καλυτερο.ισως το 215 ειναι η
σωστη διασταση στα 17αρια (αν και δεν πιανω ολες αυτες τις μετρησεις
που κανετε με τα ελαστικα :))
δεν με πειραζει ο καλος σχολιασμος στις αγγελιες
ο κακος με πειραζει,συνεχιστε την συζητηση!ειναι ΟΚ :)
οταν ρωτουσα τον μαστορα για το τι διασταη θα βαλω τον ειχα πει αν μπορω να βαλω
το 205 και μου ειπε οχι ,μου λεει θα βαλεις το 225 και θα εισαι πιο σταθερος και με πιο
καλα κρατηματα.ειχε και μικρη διαφορα στην τιμη απο το 215.
αν πω βλακεια διορθωστε με!
αν εβαζα 225/40/17 θα ηταν καλυτερα η το πιο καλο θα ηταν 215/45/17?
MiKe_KaVaLa ας τα πάρουμε με τη σειρά. Το 215/45R17 σημαίνει ότι το μέγιστο πλάτος του ελαστικού είναι 215mm, πως το ύψος του ελαστικού είναι το 45% του πλάτους του, και πως μπαίνει σε ζάντα με διάμετρο 17 ίντσες(43,18cm). Τώρα υπάρχουν στο net πάρα πολλές σελίδες που δινοντάς τους τα νούμερα του ελαστικού μπορούν να μας βοηθήσουν στους υπολογισμούς. Εγώ χρησιμοποιώ αυτή:
http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
στην οποία βάζεις αριστερά τα νούμερα από τα εργοστασιακά ελαστικά και δεξιά από τα λάστιχα που θές να βάλεις, και αυτόματα σου υπολογίζει τις διαφορές. Μια και σε μπερδεύει το λεξιλόγιο, θα εξηγήσω τι σημαίνει το καθένα:
Sidewall = Προφίλ του ελαστικού
Radius = Ακτίνα του τροχού
Diameter = Διάμετρος του τροχού
Circumference = Περίμετρος του τροχού
Revs/km = Στροφές τροχού ανά χιλιόμετρο
Αυτό που ουσιαστικά μας ενδιαφέρει όμως είναι να βρούμε την ποσοστιαία διαφορά μεταξύ της διαμέτρου/περιμέτρου των 2 ελαστικών, για να ξέρουμε άν και κατά πόσο αλλάζει το βήμα του αυτοκινήτου. Τη διαφορά αυτή τη δείχνει κάτω κάτω, υπολογίζοντας παράλληλα το σφάλμα του κοντέρ. Αν το νέο λάστιχο έχει πχ 5% μικρότερη διάμετρο από το παλιό τότε σου λέει πως είναι 5% πιό γρήγορο(μια και για να καλύψει το αυτοκίνητο την ίδια απόσταση θα κάνει περισσότερες περιστροφές), αν έχει 5% μεγαλύτερη διάμετρο τότε λέει πως είναι 5% πιό αργό(επειδή θα κάνει λιγότερες περιστροφές).
Τώρα μια και το αμάξι σου θα μπορούσε να είχε εξοπλιστεί με 17ρες από το εργοστάσιο, ας πάρουμε το 215/45R17 σαν εργοστασιακή διάσταση για να κάνουμε σύγκριση. Εσύ έβαλες 225/45R17, και με τη βοήθεια της παραπάνω σελίδας θα βρείς ότι τα λάστιχα αυτά είναι 1.4% πιό αργά σε σχέση με τα stock. Αυτό σημαίνει ότι έκανες το βήμα του αυτοκινήτου σου πιό μακρύ κατά 1.4%! Αν είχες βάλει 225/40R17 θα είχες κοντύνει το βήμα κατά 2.2%! Πάντως κατά την ταπεινή προσωπική μου άποψη 1.4% διαφορά τη θεωρώ πολύ μικρή, μεγάλη θα τη θεωρούσα εφόσον ήταν 5%+.
Επίσης το λάστιχο που έβαλες είναι λιγάκι πιό φαρδύ(10mm) το οποίο σημαίνει καλύτερο κράτημα στις στροφές, λιγότερο σπινάρισμα στην εκκίνηση και καλύτερο φρενάρισμα. Από την άλλη όμως λόγω μεγαλύτερης επιφάνειας έχει περισσότερες τριβές και μπορεί να γλιστρίσει πιό εύκολα όταν πατήσει σε παχύ στρώμα νερού. Και αυτή η διαφορά όμως(πάντα κατά την προσωπική μου άποψη) είναι πολύ μικρή.
Και τέλος, ναι υπάρχει "σωστή διάσταση" της ζάντας. 215 συνήθως βάζουν σε 7 ίτσες ζάντες. Αν η δική σου είναι 8 ή 8.5 πχ λογικά χρειάζεται πιό πλατύ λάστιχο για να μην είναι πιό έξω το χείλος της ζάντας από το λάστιχο.
Αυτά από εμένα και από τις αυπνίες μου :p:p:p
Τα λάθη στο σκεπτικό σου είναι τα εξής:
* Τα 65 και 55 δεν είναι εκατοστά, είναι ποσοστό σε σχέση με το πλάτος του ελαστικού.
* Το 15 και το 16 δεν είναι εκατοστά, είναι ίντσες(1in=2.54cm).
* Στη συνολική διάμετρο του τροχού υπολογίζεται εις διπλούν το προφίλ του ελαστικού.
Μια ερωτηση...οι ζαντες που φορανε τα G.Punto ταιριαζουν στο Stilo?
Ακουω γνωμες...σας αρεσει???
http://photos.car.gr/312/312370_1_b.jpg
κουκλα ειναι αλλα πρεπει να θελει προσοχη στα πεζοδρομια γιατι αμα την γρατσουνισεις σαν μαχαιρια στην καρδια θα ειναι
Λίγο καγκουριά δεν είναι?
στην επιλογη διαστασης ελαστηκων και ζαντας πρεπει να λαβει καποιος πολυ σοβαρα τι εχει σκοπο να κανει.
τελικα μετα απο περιπου 20+ τετραδες ζαντες που εχω αλλαξει στη ζωη μου μεχρι τωρα και καμια 45αρια τετραδες λαστυχα εχω καταληξει στο εξης λογηκο συμπερασμα .
'' καλο ειναι να ακολουθεις πιστα τις προδιαγραφες του κατασκευαστη εκτως και μονο αν οι γνωσεις σου και η εμπηρια σου μπορει να αλλαξει με αξιοπιστια τις προδιαγραφες του κατασκευαστη.''
αυτο το λεω γιατι ενα 1,2 stilo με 195/65/15 ειχε μια πολυ καλη οδηγικη συμπεριφορα οταν ομως του βαζεις 215/45/17 η επιφανεια στο οδοστρομα μεγαλωνει και πιεζει περισοτερο ολο το αμαξι.και βαζοντας μεγαλητερη ζαντα (17αρα) θελεις αμεσως και ποιο παχια αντιστρεπτικη κατα ενα χιλιοστο (διλ. απο 17mm σε 18mm) ομως για λογους marketing ο κατασκευαστης σου δινει και την επιλογη της 18αρας με διασταση 215/40/18 η οποια διασταση δεν εχει ποιο φαρδη πελμα απο τα 17αρια αλλα εχει καπως ποιο μιωμενο προφηλ και ετσι η 18mm αντιστρεπτικη ειναι οριακα αποδοτικη.
ελα ντε που εσυ θες 225/40/18 ντε και καλα τοτε πρεπει να βαλεις αντιστρεπτικη 20mm - 22mm για να μπορεις να στρειβεις νορμαλ και να μην σου φευγει ο δρομος και για οδηγιση μεσα σε πιστα θελεις απο 24mm - 28mm αντιστρεπτικη εαν χρισημοποιεις 18αρια εντως πιστας.
ετσι εαν τωρα μεσα στη πιστα βρεθουνε ενα 1,6 stilo και ενα 1,2 stilo και το 1,6 εχει 18αρια 225/40/18 και το 1,2 εχει 195/65/15 παντα σε TOYO R888 και τα δυο αυτοκινητα θα βγαζουνε τον ιδιο χρονο οχι μονο για το λογο των απωλειων δυναμης και τριβης αλλα και για το γεγονος οτι ο 1,2 θα στρηβει με οση δυναμη εχει και μεσα στη στροφη θα παταει πολυ σταθερα λογο μικροτερων δυναμεων και λιγοτερης παραμωρφωσης της αναρτησης - αντιστρεπτηκης ενω ο 1,6 με τα 18αρια θα σπιναρει πολυ μεσα στη στροφη οχι λογο δυναμης αλλα λογο παραμωρφωσης της αναρτησης-αντιστρεπτικηςκαι οτι κερδισε στην ευθεια σε χρονο το χανει στις στροφες.
τωρα και στα δικα μας
οταν μπηκα στη πιστα απο τη πρωτη φορα μεχρι την τελευταια μπηκα παντα με την ιδια διασταση 225/40/18 και με την ιδια αναρτηση και με το ιδιο στησημο στην αναρτηση και με μπλοκε διαφορικο Q2 (0-70%)
δεν μπορουσα να ρηξω το χρονο κατω απο το 1,45 με τιποτα γιατι το μπλοκε δουλευε υπεροριες τα λαστυχα λιωνανε και η αναρτηση ταλεπωριωτανε και ολα αυτα γιατι τη διασταση που φορουσα δεν την υποστηριζε η αντιστρεπτικη μου .
μπορει στην ευθεια και στην εθνικη οδο να μηνφαινεται το προβλημα ομως δε συμαινει οτι δεν υπαχει.
οταν εβαλα την 24mm αντιστρεπτικη με ολα τα προ'ι'γουμενα οπως ηταν χωρης καμια αλαγη τοτε εγραψα πολλες φορες χρονο 1,43 - 1,42 και παντα μηλαω για ενα μοτερ που μεχρι στιγμης δεν ειχε αλαξει η αποδωση του (διλ. απο 168 hp αντε να ειχε παει 175hp)
τωρα ομως που εχει περισοτερη δυναμη το μοτερ και δεν εχουνε γινει αλλες αλαγες στο στησιμο θα πρεπει να μειωθει οχρονος αναλογα .
και αυτο το λεω γιατι αν ο Μπαμπης χωρις αναβαθμησμενα φρενα και με μαμα αναρτηση και με εργοστασιακο μοτερ εβγαλε 1,47 με οχι καλα λαστυχα ειναι συγουρα το σημειο αναφορας που διαμορφωνει ενα σχετηκο κανονα.
1.Μανισιο Stilo Abarth με 18αρια ο καλητερος χρονος 1,47 ( γιατι κακα τα ψεματα ο Μπαμπης παλεψε πολυ για το χρονο αυτο με μανισο αμαξι στην ουσια ετρεχε)
2.Abarth stilo με 18αρια με φρενα αναβαθμησμενα με αναρτηση sport και μπλοκε διαφορικο o καλητερος χρονος 1,45
3.Abarth stilo με 18αρια με φρενα αναβαθμησμενα με αναρτηση sport με αντιστρεπτικη 24mm και μπλοκε διαφορικο o καλητερος χρονος 1,42
4. Abarth stilo 18αρια με φρενα αναβαθμησμενα με αναρτηση sport με αντιστρεπτικη 26mm και μπλοκε διαφορικο και με μοτερ 200 αλογα περιπου ( θα σας πω στις 20 Σεπτεμβριου)
5. Abarth stilo με 17αρια και διασταση 205/45/17 με αναβαθμησμενη αναρτηση sport και αντιστρεπτικη 24mm και με μοτερ 185 αλογα (χωρις διαφορικο μπλοκε )1,44
τα συμπερασματα δικα σας
δε μετραει το ποσο δινατο ειναι ενα μοτερ ουτε ποσο καλα στημενο ειναι το αμαξι ουτε ποσο μεγαλα φρενα η' τροχους εχει η' ποσο ελαφρωμενο ειναι η' ποσο καλος ειναι ο οδηγος αυτο που μετραει ειναι να ειναι ολα αυτα τα στοιχεια σε μια απολυτη ισοροποια ετσι οστε το ενα να συνεργαζεται με το αλλο.