Η Fiat Auto παρουσίασε την τεχνολογία Multiair
9-03-2009
![]()
![]()
Οι φήμες λένε πως το πρώτο πεδίο εφαρμογής της τεχνολογίας Multiair θα είναι η Alfa Romeo MiTo με ατμοσφαιρικό κινητήρα 1,4 λίτρων που θα αποδίδει 135 ίππους. Ωστόσο, το νέο σύστημα θα εφαρμοστεί και σε υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες της σειράς FIRE των 1.400 κ.εκ., ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει ένας μικρός δικύλινδρος(!) κινητήρας των 900 κ.εκ., που θα τον δούμε και turbo. Τα οφέλη της τεχνολογίας Multiair εντοπίζονται κυρίως στην αύξηση της ισχύος και στη μείωση των εκπομπών CO2 έως και 10%, στη βελτίωση της ροπής και στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου έως και 20%.
Τι είναι η τεχνολογία Multiair; Με λίγα λόγια είναι ένα σύστημα που αφήνει… ορφανό τον εκκεντροφόρο εξαγωγής, μια και τις βαλβίδες εισαγωγής τις ρυθμίζει ένα ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα. Συγκεκριμένα, υπάρχει ένα μικρό έμβολο ανά κύλινδρο, που ενεργοποιείται από ένα μηχανικό έκκεντρο (κοκοράκι) που βρίσκεται στον εκκεντροφόρο εξαγωγής. Ανάμεσα στο εμβολάκι και στις βαλβίδες παρεμβάλλεται ένας υδραυλικός θάλαμος με λάδι, του οποίου η πίεση ρυθμίζεται από μία ηλεκτρομαγνητική βαλβίδα τύπου on/off. Το άνοιγμα και τη βύθιση των βαλβίδων ελέγχουν ηλεκτρομαγνητικές βαλβίδες, ρυθμίζοντας τον αέρα που μπαίνει στους θαλάμους καύσης, εκτοπίζοντας τη γνωστή πεταλούδα. Δείτε το σχετικό βίντεο για να έχετε μία καλύτερη εικόνα...
N.M.
Πηγη : www.cityauto.gr