Η πρεμιέρα της νέας γενιάς της E-Class δεν απέχει πλέον πολύ μιας και έχει προγραμματιστεί να παρουσιαστεί επισήμως στη διεθνή έκθεση του Detroit τον προσεχή Ιανουάριο στην τετράθυρη εκδοχή της. Μέχρι τότε, όπως όλα δείχνουν, η γερμανική φίρμα θα φροντίσει να κρατήσει ζωντανό το ενδιαφέρον δημοσιοποιώντας αποσπασματικά κομμάτια από το παζλ που θα συνθέσει την νέα και πιο εξελιγμένη από ποτέ, γενιά της E-Class.

Υπό αυτό το σκεπτικό η Mercedes-Benz αποκαλύπτει μια σειρά εικόνων και ένα συνοδευτικό video από το εσωτερικό της νέας 10ης γενιάς ενός από τα δημοφιλέστερα μοντέλα της, μην αφήνοντας πολλές απορίες σε σχέση με την σχεδίασή του και τη διαθέσιμη τεχνολογία τόσο του εσωτερικού όσο και ορισμένων επιπλέον δυνατοτήτων που άπτονται του συστήματος ημι-αυτόνομης οδήγησης.

Αρχικά, σε ό,τι αφορά τη σχεδίαση το πρώτο στοιχείο που προκύπτει από τη συνολική εικόνα είναι ότι το εσωτερικό της νέας E-Class αποτελεί μια εξελιγμένη προσέγγιση αυτού της ναυαρχίδας της Mercedes-Benz, S-Class διατηρώντας την ίδια διάταξη της διπλής οθόνης όπου φιλοξενούνται οι λειτουργίες του infotainment αλλά και ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων. Επίσης είναι σαφές αλλά και σε μεγάλο βαθμό αναμενόμενο ότι οι διαφορετικές εξοπλιστικές εκδόσεις της νέας E-Class θα διαθέτουν διαφορετικό συνδυασμό υλικών, τεχνολογίας αλλά και ένα διαφορετικό τιμόνι.

Χαμηλότερα από την κεντρική οθόνη του συστήματος infotainment διακρίνονται τέσσερις στρογγυλοί αεραγωγοί και ένα αναλογικό κομψό ρολό ενώ στο αριστερό άκρο του ταμπλό ξεχωρίζουν οι διακόπτες ορισμένων συστημάτων υποβοήθησης και του ηλεκτρικού χειρόφρενου.

Σύμφωνα με τη συνήθη τακτική των Γερμανών στα νεότερα μοντέλα τους οι διακόπτες ρύθμισης των ηλεκτρικών καθισμάτων και οι λοιπές λειτουργίες τους φιλοξενούνται στο πάνω εσωτερικό τμήμα των θυρών μαζί με τα ηχεία.

Σε ό,τι αφορά τις ενισχυμένες λειτουργίες του εσωτερικού και τα επιπλέον συστήματα άνεσης της νέας E-Class, είναι δεδομένο ότι το νέο μοντέλο θα διαθέτει, μεταξύ άλλων, ένα εξελιγμένο σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης το οποίο, όπως έχει ήδη ανακοινωθεί εδώ και καιρό θα της επιτρέπει να παρκάρει χωρίς την παρουσία του οδηγού στο εσωτερικό της με τη βοήθεια smartphone. Επιπλέον θα παρέχει τη δυνατότητα στον οδηγό να χρησιμοποιεί το smartphone του ως κλειδί χάρη στην παρουσία ενός συστήματος που ονομάζεται NFC και προϋποθέτει μόνο μια κάρτα SIM ασφαλείας.

Επίσης, εκτός από τα παραπάνω τεχνολογικά χαρακτηριστικά που η Mercedes-Benz έχει ήδη ανακοινώσει εδώ και κάποιο καιρό, η Mercedes-Benz αναλύει τις δυνατότητες λειτουργίας του νέου συστήματος Active Lane Change το οποίο αποτελεί μέρος του Drive Pilot, δηλαδή του συστήματος ημι-αυτόνομης οδήγησης που θα διαθέτει η νέα E-Class.
Αναλυτικότερα, τo Active Lane Change Assist χάρη στη συνδυαστική λειτουργία καμερών και radar, αναλαμβάνει το σύστημα διεύθυνσης επιτρέποντας την αυτόματη αλλαγή λωρίδων με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε επίπεδο άνεσης, αλλά και συνιστώντας μαζί με τα ήδη γνωστά Blind Spot Assist και Lane Κeeping Assist ένα επιπλέον σύστημα αποτροπής ατυχημάτων.


Σε ό,τι αφορά τη λειτουργία του, όταν ο οδηγός ανοίξει το φλας για πάνω από δύο δευτερόλεπτα τότε το Active Lane Change Assist, αναλαμβάνει το σύστημα διεύθυνσης οδηγώντας το αυτοκίνητο στην αντίστοιχη διπλανή λωρίδα αυτομάτως και με ασφάλεια, καθώς τα πολλαπλά όργανα ελέγχου, δηλαδή η κάμερα και τα radar μικρής και μεγάλης εμβέλειας σκανάρουν το χώρο περιμετρικά του αυτοκινήτου και τη διαγράμμιση, διασφαλίζοντας ότι δεν υπάρχει οποιοσδήποτε κίνδυνος από την αλλαγή λωρίδας.
Σύμφωνα με τις συστάσεις της Mercedes-Benz σε περίπτωση που τα παραπάνω συστήματα δώσουν το «ΟΚ», το αυτοκίνητο αλλάζει μόνο του λωρίδα μέσα σε τρία δευτερόλεπτα, ενώ η διαδικασία αυτόματης αλλαγής μπορεί να πραγματοποιηθεί σε ταχύτητες από 80 έως 180 χλμ./ώρα.

Επίσης, όπως διευκρινίζεται, αν το σύστημα για οποιοδήποτε λόγο αντιληφθεί οποιοδήποτε εμπόδιο ή δεν μπορεί να διαβάσει τη διαγράμμιση η διαδικασία αλλαγής λωρίδας ακυρώνεται και το σύστημα απενεργοποιείται. Το ίδιο ισχύει και αν ο οδηγός στρέψει το τιμόνι προς άλλη κατεύθυνση.
Το Active Lane Change Assist αναμένεται να διευκολύνει μια τυπική διαδικασία αλλαγής λωρίδας σε αυτοκινητόδρομο αφήνοντας τον οδηγό να επικεντρωθεί σε πιο απαιτητικές συνθήκες, ενώ σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Mercedes-Benz, θα συμβάλλει στον περιορισμό των αντίστοιχων ατυχημάτων τα οποία στη Γερμανία αντιστοιχούν στο 20% των συνολικών τροχαίων ατυχημάτων.







- - - Updated - - -

Τα 7 + 1 τεχνολογικά "θαύματα" της νέας Mercedes-Benz Ε-Class

Η Mercedes-Benz δίνει το στίγμα των καινοτόμων τεχνολογιών που θα εισάγει η νέα, πέμπτη γενιά της E-Class και τα οποία, «χτίζοντας» στα συστήματα που εγκαινίασε η S-Class, κάνουν ένα βήμα ακόμα προς ένα "πιο ασφαλές αλλά και αυτόνομο μέλλον", όπως σημειώνουν τα στελέχη της γερμανικής φίρμας.

Σύμφωνα με τις πρώτες συστάσεις, τα νέα συστήματα της E-Class η οποία θα πραγματοποιήσει την πρεμιέρα της, την άνοιξη του 2016, αρχικά στην τετράθυρη εκδοχή της, επιγράφονται ως «Intelligent Drive Next Level» και περιλαμβάνουν έξυπνες τεχνολογίες ασφάλειας -και όχι μόνο- που ποικίλλουν από σύστημα προστασίας της ακοής των επιβατών από τον ήχο μιας σύγκρουσης, έως σύστημα «απομάκρυνσης» οδηγού και συνοδηγού από τις επιφάνειες των θυρών σε πλευρική σύγκρουση και σύστημα αυτόνομης στάθμευσης μέσω smartphone.

Για το τελευταίο, η γερμανική φίρμα έδωσε ήδη στη δημοσιότητα και το πρώτο video, το οποίο αποτυπώνει την νέα E-Class να παρκάρει τον εαυτό της ενώ ο οδηγός της επιτηρεί την όλη διαδικασία μέσω του κινητού του.

Αναλυτικά, σύμφωνα με τις πρώτες συστάσεις των Γερμανών και σε ό,το αφορά τον μακροσκελή κατάλογο καινοτομιών, τα νέα συστήματα που θα ενταχθούν στο τεχνολογικό παλμαρέ της νέας E-Class και από το 2017, θα περάσουν και στην ανανεωμένη S-Class και σταδιακά σε όλα τα μοντέλα της φίρμας έχουν ως εξής:

Intelligent Drive: Πρόκειται για μια βελτιωμένη έκδοση του ομώνυμου πακέτου τεχνολογιών ασφαλείας με το οποίο εξοπλίζονται τα πιο πρόσφατα μοντέλα της φίρμας.
Σε αντίθεση με την μέχρι σήμερα γνωστή εκδοχή του συστήματος που μπορεί να διατηρήσει αποστάσεις ασφαλείας μόνο από το προπορευόμενο όχημα, το νέο Distance Pilot Distronic, μπορεί επίσης, σε ταχύτητες έως και 200 χλμ./ώρα, να λειτουργήσει επικουρικά στον οδηγό παρεμβαίνοντας στο σύστημα διεύθυνσης στις στροφές ή ακόμα και να φρενάρει σε ενδεχόμενο κινδύνου, με τη συνδρομή μιας σειράς από κάμερες νέας γενιάς στο παρμπρίζ και νέους αισθητήρες που "διαβάζουν" το περιβάλλον και το δρόμο.

Επιπλέον, όπως διευκρινίζεται από τα στελέχη της φίρμας, σε ταχύτητες έως 130 χλμ./ώρα, το Steering Pilot, το ενεργό σύστημα υποβοήθησης του τιμονιού μπορεί να παρέμβει διορθωτικά ακόμα και αν οι λευκές διαχωριστικές λωρίδες έχουν ξεθωριάσει, κάτι που στην προηγούμενη εκδοχή του συνέβαινε μόνο αν η ταχύτητα δεν ξεπερνούσε τα 80 χλμ./ώρα.

Speed Limit Pilot: Το σύστημα αυτό συνεργάζεται με τα συστήματα επικοινωνίας και το infotainment έχοντας τη δυνατότητα να αναπροσαρμόσει αυτομάτως την ταχύτητα με βάση τα αντίστοιχα όρια είτε αυτά εμφανίζονται στο δρόμο και καταγράφονται από τις κάμερες του αυτοκινήτου είτε μέσω του συστήματος πλοήγησης.

Active Brake Assist: Πρόκειται για μια αναβαθμισμένη εκδοχή του ήδη γνωστού συστήματος η οποία προειδοποιεί τον οδηγό για επικείμενη σύγκρουση, προετοιμάζει τα φρένα ή και φρενάρει αυτομάτως, αν δεν υπάρξει πρωτοβουλία από τον οδηγό.

Το συγκεκριμένο σύστημα έχει αυξήσει επίσης την «ευαισθησία» του, ανιχνεύοντας τις διαφορές μεταξύ οχημάτων σε στάση και οχημάτων που βρίσκονται σε διαδικασία στάσης ή εκκίνησης, οχήματα που κινούνται κάθετα στην πορεία του αυτοκινήτου, πεζούς και τις διακυμάνσεις στην πυκνότητα της κίνησης.

Evasive Steering Assist: Πρόκειται για ένα νέο σύστημα το οποίο παρεμβαίνει διορθωτικά στο σύστημα διεύθυνσης όταν ο οδηγός πραγματοποιεί ελιγμό αποφυγής. Σύμφωνα με τη γερμανική φίρμα το σύστημα λειτουργεί επικουρικά στην κίνηση του τιμονιού ούτως ώστε ο οδηγός να μπορεί π.χ. να αποφύγει ένα πεζό και να επαναφέρει το αυτοκίνητο ασφαλώς στην πορεία του.

Remote Parking Pilot: Με τη συνδρομή μιας εφαρμογής που οδηγός κατεβάζει στο -έξυπνο- κινητό του, μπορεί να παρκάρει ή να ξεπαρκάρει το αυτοκίνητό του σε στενούς χώρους αφού πρώτα το έχει «εγκαταλείψει». Το smartphone πρέπει να βρίσκεται σε ακτίνα 3,0 μέτρων από το αυτοκίνητο ενώ ο χειριστής του πρέπει απαραιτήτως να έχει και το κλειδί του αυτοκινήτου αλλιώς το σύστημα δεν λειτουργεί.

Car to “X” Communication: Έχοντας την πρωτιά στις εταιρείες που εισήγαγαν την έννοια car-to-car networking το 2013, η Mercedes-Benz γράφει το επόμενο κεφάλαιο καθώς, πλέον το αυτοκίνητο θα μπορεί μέσω κάρτας SIM ή άλλης συσκευής μετάδοσης δεδομένων να μεταδίδει πληροφορίες για την κατάσταση του οδικού δικτύου στην αντίστοιχη υπηρεσία της Daimler.

Στη συνέχεια, η πληροφορία για ένα ενδεχόμενο κίνδυνο ή για ένα απλό μποτιλιάρισμα θα αναμεταδίδεται στους υπόλοιπους χρήστες μέσω ραδιοφωνικών σταθμών ή μέσω του infotainment και του traffic alert. Όπως σημειώνει ο M. Hafner, υπεύθυνος για την εξέλιξη έξυπνων συστημάτων υποβοήθησης και ασφάλειας της Mercedes-Benz: «αυτό θα επιτρέψει ουσιαστικά στον οδηγό να βλέπει πίσω από στροφές και μέσα από εμπόδια».

Digital Car Key: Πρόκειται για μια λειτουργία η οποία επιτρέπει στον οδηγό να ξεκλειδώσει το αυτοκίνητο με το smartphone του απλά πλησιάζοντάς το στις χειρολαβές. Παράλληλα, επίσης μέσω του smartgphone, μπορεί να επιλέξει τις προσωπικές του ρυθμίσεις για καθρέφτες και καθίσματα.

Pre-Safe Impulse Side: Αν μια πλευρική σύγκρουση κριθεί αναπόφευκτη, θάλαμοι αέρα που εδράζονται στα εξωτερικά πλευρικά σημεία στήριξης των μπροστινών καθισμάτων, «διογκώνονται» απομακρύνοντάς οδηγό και συνοδηγό από τις επιφάνειες των θυρών.

Pre-Safe Sound: Το συγκεκριμένο σύστημα αφορά επίσης αναπόφευκτη σύγκρουση και αναλαμβάνει να μειώσει τις επιπτώσεις του θορύβου μιας σύγκρουσης στο ακουστικό σύστημα των επιβαινόντων. Σε ό,τι αφορά τη λειτουργία του, όπως επιβάλλει η ανθρώπινη ανατομία όταν προκύπτει ένας δυνατός ήχος, ο αναβολέας μυς που βρίσκεται στο εσωτερικό του αυτιού συσπάται προκειμένου να προσφέρει προστασία.

Αν λοιπόν, εντοπιστεί ενδεχόμενο σύγκρουσης από τα συστήματα του αυτοκινήτου, σε χρόνο μισού δευτερολέπτου παράγεται από το ηχοσύστημα ένας ήχος που θυμίζει ήχο κυμάτων που σκάνε στην ακτή και ο οποίος ουσιαστικά ενεργοποιεί τον αναβολέα μυ, περιορίζοντας ενδεχόμενες βλάβες στο ακουστικό σύστημα των επιβαινόντων.

«Κάνουμε ένα μεγάλο βήμα προς την κατεύθυνση της αυτόνομης οδήγησης αλλά και της ουσιαστικής «επικοινωνίας» του αυτοκινήτου με άλλες συσκευές. Οι τεχνολογικές καινοτομίες που θα είναι διαθέσιμες για την νέα E-Class οδηγούν την ασφάλεια, την άνεση σε νέο επίπεδο, μειώνοντας σημαντικά το άγχος του οδηγού», σημείωσε ο Thomas Weber, επικεφαλής έρευνας και εξέλιξης, κατά την παρουσίαση των τεχνολογικών καινοτομιών της νέας E-Class.

Έκτός από την καινοτομία τους τα νέα συστήματα με τα οποία θα εξοπλίζεται η E-Class θα έχουν και ένα ακόμα πλεονέκτημα, αυτό της δυνατότητας αναβάθμισής τους το οποίο, σήμερα δεν υφίσταται όπως σημειώνει ο Michael Hafner επικεφαλής εξέλιξης έξυπνων συστημάτων υποβοήθησης και ασφάλειας της γερμανικής φίρμας.

«Η νέα αρχιτεκτονική είναι σχεδιασμένη ως ένα ανοικτό σύστημα το οποίο μπορεί να υποδεχτεί όλες τις μελλοντικές εξελίξεις και καινοτομίες, συμπεριλαμβανομένων αυτών που άπτονται της αυτόνομης οδήγησης. Το κεντρικό “νευρικό σύστημα” του αυτοκινήτου έχει τη δυνατότητα να δέχεται βελτιώσεις και να υποδέχεται τις εξελίξεις στα συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας», σημειώνει ο ίδιος.

Όπως μάλιστα διευκρινίζεται από τους Γερμανούς οι αναβαθμίσεις θα μπορούν να γίνουν οποιαδήποτε στιγμή και καθ’ όλη τη «διάρκεια ζωής» ενός μοντέλου.