Οδηγούμε: VW Polo 1.2 TSI 5d![]()
Σελίδα 1 από 2
Οι τέσσερις προηγούμενες γενιές του VW Polo, το οποίο πρωτοπαρουσιάστηκε το 1975, ήταν αξιόπιστες και ικανές, αλλά ποτέ δεν κατάφεραν να αποτελέσουν την κορυφαία επιλογή της κατηγορίας τους. Και αυτό γιατί υπολείπονταν είτε σε επιδόσεις, είτε σε στυλ, είτε σε οδηγική ευχαρίστηση. Αυτή τη φορά όμως ο γερμανικός κολοσσός έχει ακόμη μία ευκαιρία, με την πέμπτη γενιά του Polo. Το τελευταίο παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης τον περασμένο Μάρτιο. Στη χώρα μας αναμένεται με 5θυρο αμάξωμα στα τέλη του έτους και περίπου δύο μήνες αργότερα θα είναι διαθέσιμο και ως 3θυρο.
Το νέο Polo χρησιμοποιεί νέο πάτωμα, ανάρτηση και μηχανικά μέρη, τα οποία έχουν ήδη βρει εφαρμογή στα Seat Ibiza και Skoda Fabia, με τα δύο προαναφερθέντα αυτοκίνητα να έχουν πάρει καλές κριτικές. Το νέο Polo έχει όλα τα σχεδιαστικά γνωρίσματα της οικογένειας VW. Εκ πρώτης όψεως αντιλαμβάνεσαι πως πρόκειται για ένα συρ-ρικνωμένο Golf, αφού τα 7/8 του αυτοκινήτου παραπέμπουν σε αυτό. Το αμάξωμα συνδυάζει απλές γραμμές, σχεδόν προβλέψιμες αλλά καταφέρνει να διατηρεί και μία υποτυπώδη σχέση με το παρελθόν του, αφήνοντας και υποσχέσεις για οδηγική ευχαρίστηση.
Το μήκος του αμαξώματος του νέου Polo είναι ελαφρώς αυξημένο, συγκρινόμενο με το προηγούμενο μοντέλο κατά 36 mm, φτάνοντας πλέον τα 3,95 m, παραμένοντας έτσι οριακά κάτω από τα 4,00 m. Το ύψος του αμαξώματος είναι μειωμένο κατά 13 mm (στα 1,46 m) και το μεταξόνιο είναι αυξημένο κατά 32 mm στα 2,47 m. Η ευρυχωρία στην καμπίνα είναι βελτιωμένη, έστω και οριακά, σε σχέση πάντα με το Polo τέταρτης γενιάς. Μεγαλύτερο είναι και το πορτμπαγκάζ το οποίο φτάνει τα 280 λίτρα. Με τα πίσω διαιρούμενα καθίσματα πεσμένα, ο χώρος αποσκευών αυξάνεται στα 952 λίτρα. Παρά τις αυξημένες διαστάσεις του, το νέο Polo είναι ελαφρύτερο κατά 2%, τιμή που μεταφράζεται σε μείωση της τάξης των 20 κιλών περίπου. Η βασική του δομή είναι 7,5% ελαφρύτερη, αλλά ο επιπλέον εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας πρόσθεσαν κιλά.
Σελίδα 2 από 2
Το εσωτερικό του Polo ακολουθεί την ίδια σχεδιαστική φιλοσοφία με το αμάξωμα. Παραμένει πιστό στις γραμμές του Golf και χαρακτηρίζεται από την κορυφαία ποιότητα κατασκευής και την προσοχή στη λεπτομέρεια. Και αν μελετήσει κανείς τον προαιρετικό εξοπλισμό, τότε θα συναντήσει το σύστημα πλοήγησης με την οθόνη αφής και το διζωνικό κλιματισμό. Μπαίνοντας στο αυτοκίνητο, η αίσθηση που αποκομίζεις παραπέμπει και πάλι στο Golf. Οι πόρτες ανοίγουν διάπλατα, η θέση οδήγησης έχει μεγάλο εύρος ρυθμίσεων, η εργονομία είναι αψεγάδιαστη και η καμπίνα είναι ευρύχωρη.
Ο νέος κινητήρας 1.2 TSI ο οποίος έχει μεγάλο ενδιαφέρον για την ελληνική αγορά, εφοδιάζεται με 6άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων ενώ προαιρετικά θα συνεργάζεται με DSG επτά σχέσεων. Οδηγώ-ντας το Polo 1.2 TSI διαπιστώσαμε πως το εύρος της απόδοσής του νέου μοτέρ είναι τέτοιο που θα μπορούσες εύκολα να τον συγκρίνεις με ένα ατμοσφαιρικό σύνολο 1,6 ή 1,8 λίτρων. Ακόμη και κάτω από τις 2.000 σ.α.λ. είναι πρόθυμο και με πολιτισμένη λειτουργία. Εξάλ-λου η ροπή των 17,9 kgm αποδίδεται από τις 1.500 έως τις 3.500 σ.α.λ. Οι επιδόσεις που χαρίζει το μοτέρ είναι κορυφαίες, με τελική ταχύτητα 190 km/h και 0-100 km/h σε 9,6 sec.
Μπαίνοντας στο αυτοκίνητο, η αίσθηση που αποκομίζεις παραπέμπει στο Golf. Οι πόρτες ανοίγουν διάπλατα, η θέση οδήγησης έχει μεγάλο εύρος ρυθμίσεων, η εργονομία είναι αψεγάδιαστη και η καμπίνα είναι ευρύχωρη. Διανύοντας τα πρώτα χιλιόμετρα και πάλη η σκέψη σου πάει στο Golf. Είναι το ίδιο πολιτισμένο, άνετο και με ποιοτική κύλιση, στιβαρό και άκαμπτο, παραπέμποντας σε αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας. Σου δίνει την αίσθηση πως δεν έχουν γίνει περικοπές σε κανέναν τομέα. Όταν οδηγείται κανονικά ή γρήγο-ρα είναι ανταποδοτικό και ακριβές. Μόνο όταν το πιέσεις πραγματικά νιώθεις πως γίνεται υποχωρητικό. Κάποιες πλεύσεις του αμαξώματος κάνουν την εμφάνισή τους, οι κλίσεις είναι έντονες ειδικά σε απανωτές αλλαγές πορείας και η υποστροφή κάνει την εμφάνισή της. Στην αντίπερα όχθη όμως, έχεις ένα αυτοκίνητο το οποίο μπορεί και περνά με μοναδικό τρόπο από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Και, όπως υποστήριξαν και οι άνθρωποι της VW, αυτό ήταν και το πολυπόθητο αποτέλεσμα, καθώς σε αυτό το οδηγικό κοινό απευθύνεται το νέο Polo.
ME MIA MATIA
• ΤΙΜΗ Δεν ανακοινώθηκε
• ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ; Τέλη 2009
• ΤΙ ΕΙΝΑΙ; Η 5η γενιά του δημοφιλούς σουπερμίνι της VW
Η ΓΝΩΜΗ ΜΑΣ 4/5
Κέρδισε σε άνεση και ποιότητα, χωρίς να χάσει ίχνος των στοιχείων που, στην 5η γενιά του, το έχριζαν το καλύτερο και πιο ολοκληρωμένο GTi.
ΥΠΕΡ
Ποιότητα κύλισης, ποιότητα κατασκευής, ηχομόνωση, κράτημα, απόδοση/λειτουργία κινητήρα, εργονομία
ΚΑΤΑ
Οδηγική ευχαρίστηση, κλίσεις στις στροφές
ΣΕ ΑΡΙΘΜΟΥΣ Κινητήρας (κ.εκ.)1.197
Ισχύς (ίπποι)105
Ροπή (kgm)17,9
0-100 km/h (sec)9,6
Τελική (km/h)190
Κατανάλωση (λ./100 km)7,3
Εκπομπές CO2 (gr/km)170
Τιμή (€)δεν ανακοινώθηκε
Τιμές κατασκευαστή
ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ
Ford Fiesta 1.4 3/5
Honda Jazz 1.4 4/5
Οpel Corsa 1.4 3/5
Toyota Yaris 1.333/5
πηγη http://www.autocar.gr/index.php?opti...1186&Itemid=29